شاهین فیضی

شاهین فیضی

وبلاگ شخصی شاهین فیضی
شاهین فیضی

شاهین فیضی

وبلاگ شخصی شاهین فیضی

ای خاک تشنه

چند سال پیش یه همکار داشتم  که الانم یکی از دوستای خوبه منه

یه روز که عجیب تو حال خودش بود و من تمام حواسم به اون بود

دیدم قلمی به دست گرفته و همین طوری مدام داره ورقی رو پر از نوشته میکنه

بعد که ازش خواستم چیزی رو که توی ورق پیاده کرده رو برای من بخونه

فهمیدم نوشته ای رو خلق کرده که یه آن آرزو کردم  ای کاش برای من بود

دست نوشته یا بهتره بگم دلنوشته ای که هنوزم وقتی میخونمش احساس یا قدرت ماورایی شو بهتر درک میکنم

پس یه تشکر به نویسنده ش بدهکارم

مرسی مهندس نجفی که این احساسات مشترک رو به خوبی آفریدی...

ای خاک تشنه

ای خاک غریب در نگار

آن زمان که در غروبی غم انگیز 

بر بلندای قله های سر به آسمان کشیده ات

به سرزمین آباواجدادی ام می نگرم

در پست ترین نقاط بلندی ها و سرافرازی ها

و در اوج ترین قله هایت تواضع ها و فروتنی ها می بینم

تا این آخرین نگاهی باشد به آنچه که تو را وطن می نامم

ای سرزمین عزت قرن ها

تو را می ستایم که مهد بزرگترین  های بشر بودی  و زادگاه

مردان و زنانی بودی که افتخار دنیا در طول زمانها بود

ابن سینا را نمیگویم که بزرگی اش آوازه ی قرن هاست

رازی و فارابی و سعدی و فردوسی و هزاران کس از این تبار را نمیگویم

که هر کدام دریایی از معرفت و دانش و انسان دوستی بوده اند

کودک سیزده ساله ای را میگویم که فهمیده بود چه چیزی را باید بفهمد

و بدون هیچگونه ادعایی تنها داشته ی خود را که جانش بود

در طبقه اخلاص به ذره ذره خاک پر گهرت گذاشت و

دیگر به این فکر نمیکرد

چند تا بهار زیبا میتواند بعد از آن تجربه کند

اما...

خدایا...

خُــدایــآ بُــت بــود !!!


بُـــت شِـــکَــن فــرســتــادی. . . .


مــن پُــر از بــُغــضــم. . . .


بــُغــض شِکــَن هــم داری؟؟


~•~•~•~•~•~•~•~•~••~•~•~•~

تجربه...

ساعــــــــــــــــت زندگیــــــــــــــــت را

به افق آدمــــــــــــــــهای ارزان قیمــــــــــــــــت کوک نکن !!!

یا خواب مــــــــــــــــیمانی ...

یا عقــــــــــــــــب....

هیچ مدرســــــــــــــــه ای بالاترازتجربه نیــــــــــــــــست ...

افــــــــــــــــسوس که...

     شــــــــــــــــهریه ای گــــــــــــــــران دارد

حسرت...

حسـرت واقعـی را آن روزی میخــوری

کـه مـی بینـى ،

بـه انـدازه سـن و سـالت ، زندگـى نکـرده ای . . .

مشتی...

↺مـشــتـــی↻


      ↭زخـــمـای دلــتــو


↺بــه ڪـســی نــگـــو↻


        ↭ایــنـــروزهـــا


↺هـمـه بـــا نــمـــڪڹ↻

مسافربی بدرقه من...

مسافر بی بدرقه من

آنقدر بیصدا رفتی که از وداع جا ماندم

باز به غیرت چشمانم

که آبی پشت سرت ریختند

قوی کسی است که...

قوی کسی است که,

نه منتظر میماند کسی خوشبختش کند،

 و نه اجازه میدهد کسی بدبختش کند!!

هر گاه زندگی را جهنم دیدی, 

سعی کن پخته از آن بیرون آیی...

سوختن را همه بلدند!!

زندگی هیچ نمیگوید, نشانت میدهد!!

با زندگی قهر نکن... 

دنیا منت هیچکس را نمیکشد...

توبه گرگ...

گرگ روزگار بودم....شغال ها هم جرات رویا رویی با من را نداشتند.....

حال که توبه کرده ام ...اهو ها هم برایم خط و نشان میکشند....

...

درست است که ما رفته ایم و توبــــه کرده ایم  اما به اهو ها بگویید در قلمروی ما با احترام عبور کنند مگر نمیدانند که توبه گــــــــــــــــــــــرگ  مـــــــــــــــــــــرگ است

گرگ...

سگ نگاه خنده داری به گرگ کرد و گفت،،،
 آهویت را ربودم،،،
آیا باز هم میگویی گرگها برترند؟؟؟
تواگرعرضه داشتی آهویت را حفظ میکردی...!!!
گرگ،لبخندی زدو گفت،،،
من ( خداى ) غرورم
رقیب ببینم نمیجنگم ...
پا رویه عشقو احساسم میگذارم ومیدان راخالى میکنم
آهویی که به سگ چشمک بزند!!! 
لیاقت ندارد زیر سایه (( گرگ )) زندگى کند
حقش آن است  خوراک همان سگ شود

هر کسی در حد و اندازه ی من...

ﺑــﺎ ﺧﯿﻠـﯽ ﻫﺎ ﻣﯿﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﺑـﺎﺷـﻢ، ﺧﻮﺩم ﻧـﺨـﻮﺍﺳـﺘــﻢ

ﻭﻟﯽ ﮔﻔﺘﻦ ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﺖ...!

ﺳﮑﻮﺕ ﮐــﺮﺩم!

ﺧـﻮﺩﺷـﻮﻥ ﺑﻬـــم ﭘﯿﺸﻨﻬــﺎﺩ ﺩﺍﺩﻥ، ﻗــﺒﻮﻝ ﻧــﮑــﺮﺩم، ﮔﻔﺘﻦ من ﺁﻭﯾﺰﻭﻧﺸﻮﻥ ﺑﻮﺩم، ﺑﺎﺯﻡ ﻫـﯿـﭽـﯽ ﻧﮕﻔﺘﻢ...!

ﺧــﯿـﻠﯽ ﮐﺎﺭﺍ ﺭﻭ ﻣﯿﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﺑﮑﻨــﻢ ﻭ ﻧﮑـﺮﺩم، ﮔـﻔـﺘـﻦ ﺑـﻠـﺪ ﻧـﺒـﻮﺩﯼ، ﮔــﻔـﺘـﻢ ﺑـﺎﺷـﻪ...!

ﺧـﺮﯾﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺑـﻮﺩ ﮐــﻪ ﻣﯿﺸﺪ ﺍﻧﺠـﺎﻡ ﺑﺪم ﻭ ﻧﺪﺍﺩم، ﮔﻔﺘﻦ ﻋﺮﺿﻪ ﻧﺪﺍﺷﺖ...!

ﮐــﺴﯽ ﺗــﻮ ﺯﻧﺪگیم ﻧـﺒـﻮﺩ ﮔـﻔـﺘﻦ ﺍﯾﻦ ۴ﺗﺎ ۴ﺗﺎ ﺩﺍﺭﻩ، ﺳـﮑـﻮﺗــــ ﮐﺮﺩم...!

کمــک میخواستن کمکشون کردم ، گفتن عجـب خریه خوب سواری میده ، هیچی نگفتم...!

ﺩﺧﺘـﺮ ﻭ ﭘﺴـﺮ بهم ﺗﯿـﮑﻪ ﺍﻧـﺪﺍﺧـﺘـﻦ ، ﺟﻮﺍﺑﺸﻮﻧﻮ ﻧــﺪﺍﺩم، ﮔﻔﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺯﺑﻮﻥ ﻧﺪﺍﺭﻩ...!

رفیقــام دورم زدن، فکــر کردن نمیفهمــم، گفتــن نفهمه، به روشـون نیــاوردم...!

ﺟﻠﻮﯼ ﮐﺴــﯽ ﺩﻭﻻ ﺭﺍﺳﺖ ﻧﺸـﺪم ﮐﻪ ﺑﻌــﺪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺵ ﺑﺪ بگـم، ﮔﻔﺘﻦ ﻣﻐـــﺮﻭﺭﻩ...!

ﺣﺮﻓﺎﺷــﻮﻥ ﻧـﯿـﺶ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣـﺎﺭ ﺍﻓﻌــﯽ، ﺑﻪ ﺭﻭم ﻧﯿﺎﻭﺭﺩم، گفتم ﺷﻮﺧﯿﻪ...!


ﻭ ﺳﮑــﻮﺕ مــن همچنــان ﺍﺩﺍﻣــﻪ ﺩﺍﺭﻩ...

ﺍﺯﻧﻔﻬﻤــﯽ ﻧﯿﺴﺖ...

ﺷﻤـﺎ ﺑﮕﻮ ﻧﻔـﻬﻤﯿــﺪ!

 ولی فـقـط خودمـم که ﻣﯿﺪﻭنـم،

ﻫﺮﮐﺴــﯽ ﺩﺭ ﺣﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯼ من ﻧﯿــــﺴﺖ...

جا سیگاری...

از پیرمردى پرسیدند:

چرا ناراحتى؟

گفت:

جاسیگاریم شکست

گفتند مگر چه قدر قیمت  داشت؟

گفت به قیمتش نیست...

"تمام

جوانیم

را

در

آن

سوزاندم"..

عشق...

به   کسی   عشق   بورز   ...   

                     


         که   لایق   عشق   تو   باشد   نه   تشنه   عشق    ...

                                                       


                              چون   تشنه   عشق   روزی   سیراب   میشود    ...  

آدمها کجان...

   شاهزاده   کوچولو   از   گل   پرسید   :



                              آدمها   کجان   ؟   !



   گل   گفت:



                             باد   به   اینور   و   اونورشان   می برد!



                                                                       این   بی ریشگی   !



              حسابی   اسباب    درد   سرشان   شده   !  

زندگی به من آموخت...

زندگی   به   من   آموخت   !!!



           همیشه   منتظر   حمله ی   احتمالیه   کسی   باشم   که   !!!



                                                                           به   او   محبت   فراوان   کرده ام   !!!